Klasse B

Har du gjennomført trafikalt grunnkurs? Da er dette den naturlige veien og kjøre videre. Klasse B gir deg muligheten til å kjøre personbil med totalvekt på 3500 kg.

Klasse B Automat

Klasse B Automat er klassen for deg som ønsker opplæring med automatgir. Automat er svært utbredt og egner seg svært godt til bykjøring og langkjøring.

Klasse BE

Bil og henger med totalvekt over 4250kg? Da trenger du førerkort i klassen BE. Denne klassen gir deg muligheten til å kjøre bil og henger med vekt inntil 7000kg.

Klasse B96

Ønsker du å kjøre bil med henger med tillatt totalvekt over 3500kg vil klasse B96 gi deg muligheten. Du kan kjøre bil og henger inntil 4250kg med Klasse B96.

Trafikalt Grunnkurs

Alle som skal øvelseskjøre på veien må du ha gjennomført trafikalt grunnkurs. Kjenner du deg klar til øvelseskjøring og er 15år? Da er du allerede godt i gang.